Článek
Model Outback je jedním z průkopníků kategorie míchající užitné vlastnosti praktického kombi a terénní schopnosti SUV. Už jméno tohoto modelu jasně odkazuje na místo určení, tedy australskou buš s nezpevněnými cestami a horším povrchem, kde se zvednutý podvozek a čtyřkolka vždycky hodí.
Konkurenčních modelů moc není, v minulosti to na našem trhu bylo jen Audi s označením Allroad a Volvo XC70. Později dorazily i Mercedesy s logem All-Terrain. V nižších kategoriích můžeme jmenovat třeba Octavii Scout. Outback si ale zachovává typické prvky značky Subaru a nabízí motorizace, na které už ostatní výrobci zanevřeli.
Poslední generace moc nevyměkla, a i když už dnes v tomto autě nedostanete redukci, uzávěrky diferenciálů nebo manuál (teoreticky jste ho mohli objednat, ale naprostá většina ojetin je jen s automatem), pořád je to velmi schopné auto, kterým se dostanete prakticky všude. Takže jaký je Outback jako ojetina?
Levné nejsou, ale stojí za to
Na test jsme si v Auto ESA půjčili Subaru Outback s atmosférickým čtyřválcem 2,5 l o výkonu 129 kW, automatickou převodovkou a pohonem všech kol. Prakticky plně vybavený vůz z roku 2018 měl v době testu najeto zatím jen 95 500 km a prodejce za něj chtěl rovných 600 000 Kč.

Pěkný Outback s jasným původem a rozumnými kilometry nemá důvod být podbízivě levný. Tato auta se vždycky dobře prodají a velmi slušně si drží cenu. Fanoušci značky Subaru ví, co kupují.
Outback je v Česku nejžádanější Subaru a v inzerci je právě tento model nejvíce zastoupen. Pátou generaci koupíte od nějakých 160 000 Kč, ale realistická nabídka začíná zhruba u 280 000 Kč. I když se v inzerci stále objevují diesely, nejčastěji koupíte tento Outback s benzinovým motorem. Není ani nouze o vozy s nájezdy přes 200 000 km.
Vozy s nájezdem do 100 000 km se dají sehnat od zhruba 550 000 Kč, vzácně koupíte i docela levně méně ojetý diesel. Pohon všech kol je standardem, automat už mají prakticky všechny ojetiny (manuál může mít jen diesel, ale v inzerci ho nyní nevidíme). Verze s šestiválcem 3,6 l se na náš trh dostane jen z USA nebo Kanady a aktuálně v inzerci také žádná není.
A jak si Outback stojí v bazarech? Odpovídá Filip Kučera z Auto ESA. „Subaru Outback je na trhu ojetých vozů velmi specifická a vyhledávaná kategorie. Není to běžné kombi ani plnohodnotné SUV, ale kombinuje to nejlepší z obou světů – komfort cestovního vozu a mimořádné terénní schopnosti. Konkrétní model s atmosférickým benzínovým motorem 2.5i a pohonem 4×4 je mezi našimi zákazníky velmi ceněný. V této kategorii a z těchto let je Subaru Outback prakticky jediné auto svého druhu, které tuto kombinaci nabízelo. Když se podíváme na evropskou konkurenci „zvýšených kombi“, jako je Passat Alltrack, Audi A4 Allroad nebo Volvo V60 Cross Country, žádný z nich nenabízel velkoobjemový atmosférický benzínový motor. Celý evropský trh v té době masivně přecházel na downsizing a turbo, aby splnil emisní normy. Pokud zákazník trvá na karoserii kombi, je Outback 2.5i v podstatě bezkonkurenční. Pokud je ochoten vzít SUV, dívá se typicky po Mazdě CX-5, Hondě CR-V nebo Toyotě RAV4. Outback je však volba pro řidiče, kteří hledají především mechanickou odolnost, kultivovaný chod plochého motoru boxer a spolehlivost bez rizika drahých oprav přeplňovaných agregátů. Je to ideální vůz pro aktivní rodinu, která často jezdí na hory, nebo pro zákazníka žijícího na venkově, který vyžaduje maximální trakci, bezpečnost a obrovský vnitřní prostor. Tento vůz má u nás v Auto ESA jasně prověřenou historii, garantujeme stav tachometru a původ. Je to robustní a poctivé auto, které zvládne ještě obrovskou porci kilometrů.“


